موشن گرافيک چيست ؛ از تاريخچه، کاربردها تا تفاوت موشن گرافيک با انيميشن

بازدید: 62
دیدگاه: 0
نویسنده: وحيدي زمان زاده
تاریخ انتشار: 9 شهریور 1400

آيا تابه‌حال فکر کرده‌ايد چه ويژگي‌هايي در ويدئوها و تيزرهاي جذاب نظرتان را جلب مي‌کند؟ شايد هم علاقه داشته باشيد نمونه‌هاي مشابهي بسازيد؟ تمام اجزاي يک ويدئو از داستان تا شخصيت‌پردازي‌ها و عناصر گرافيکي به شکلي بي‌نقص در کنار يکديگر قرار مي‌گيرند تا خروجي خاصي به نام موشن گرافيک را توليد کنند. در اين مطلب به فرايند ساخت موشن گرافيک و انواع آن اشاره مي‌کنيم.

عناويني که در اين مطلب خواهيد خواند:

موشن گرافيک چيست

موشن‌گرافيک نوعي انيميشن است که متن، عنصر اصلي آن را تشکيل مي‌دهد. در واقع موشن‌گرافيک را مي‌توان طراحي گرافيکي متحرک در نظر گرفت. از زمان ساخت اولين موشن گرافيک بحث‌هاي زيادي درباره‌ي مرز بين موشن و انيميشن کامل مطرح شد. تيتراژ فيلم Psycho (رواني) اثر هيچکاک يکي از اولين نمونه‌هاي موشن‌گرافيک است که در آن ترکيب صوت، حرکت و طراحي گرافيکي به‌خوبي در کنار يکديگر قرار گرفتند.

تيتراژ فيلم Psycho اثر آلفرد هيچکاک

موشن گرافيک روشي براي برقراري ارتباط با مخاطب و افزودن عمق به داستان است. ترکيب عناصر گرافيکي با موسيقي ميتونه حامل يک پيغام باشد. از موشن گرافيک مي‌توان در زمينه‌هايي مثل تبليغات، ساخت تيتراژ فيلم، ويدئوي توصيفي (با محوريت متن) و اشتراک‌گذاري اطلاعات استفاده کرد.

تاريخچه موشن گرافيک

قبل از وجود موشن گرافيک، زماني بود که بخش‌هاي طرح گرافيکي به‌صورت فلت (تخت) و در قالب غير متحرک به کار مي‌رفتند. زماني که تصاوير متحرک به چيزي مثل کارتون‌هاي والت ديزني شباهت داشتند؛ اما با پيشرفت سينما به‌ويژه در زمينه‌ي طراحي تيتراژ، موشن گرافيک هم ظهور کرد.

در دهه‌ي ۱۹۴۰ موشن گرافيک در پروژه‌ي آزمايشي اسکار فيشينگر و نورمن مک لارن متولد شد. در دهه‌ي ۱۹۵۰، طراحان برجسته‌اي مثل ساول بس (Saul Bass)، ماوريس بيندر (Maurice Binder) و پابلو فرو (Pablo Ferro) موشن گرافيک را در معرض نمايش بينندگان عمومي قرار دادند.

هنرمندان فوق روي فيلم‌هايي کار کردند که امروز هنوز به‌عنوان مرجع و منبع الهام طراحان موشن‌گرافيک و کارشناسان سينما به کار مي‌روند. آثار آن‌ها رويکردي خلاقانه و غير منتظره براي برانگيختن واکنش تماشاچيان را در بر داشت و از سويي ديگر اطلاعات تخصصي را درباره‌ي فيلم‌ها، شرکت توليدکننده، کارگردان‌ها، بازيگران و بسياري از مشارکت‌کنندگان در برداشت. اين روش جديد بازي با کلمات و عناصر گرافيکي به‌مرور به يکي از جريان‌هاي اصلي تلويزيون و سينما تبديل شد.

موشن‌گرافيک رابطه‌ي مستقيمي با پيشرفت فناوري دارد در نتيجه تکامل اين دو با يکديگر گره خورده است. در سال‌هاي اخير، پيشرفت نرم‌افزارهاي طراحي و انيميشن باعث شد دسترسي به موشن گرافيک براي بسياري از افراد آسان شود. در عين حال فراگير شدن کاربرد صفحات نمايش فرصت‌هاي بيشتري را براي طراحي و در نتيجه متحرک‌ سازي محتوا فراهم کرد. از خودروها تا بيلبوردها، يخچال‌ها و گوشي‌هاي هوشمند، موشن‌گرافيک تقريبا همه جا ديده مي‌شود.

موشن‌گرافيکي از نورمن مک‌لارن

تفاوت موشن‌ گرافيک و انيميشن

موشن گرافيک به طراحي گرافيکي متحرک گفته مي‌شود. براي مثال اگه مي‌خواهيد نمودارتان متحرک شود يا لوگوي وب‌سايتتان به دور خود بچرخد مي‌توانيد از موشن گرافيک استفاده کنيد. اما اگه مي‌خواهيد کاراکترهايي را متحرک‌ سازي کنيد تا داستاني کودکانه را نقل کنيد اين کار ديگر در گروه موشن‌گرافيک قرار نمي‌گيرد و نوع ديگري از انيميشن است. موشن‌گرافيک معمولا شامل اشکال، اشيا يا متن‌هايي است که براي ايجاد يک موشن در کنار هم قرار مي‌گيرند.

انيميشن چيست

انيميشن عبارت فراگيرتري است که موشن گرافيک را هم در خود جاي مي‌دهد. تاريخچه‌ي انيميشن به بيش از ۱۰۰ سال قبل بازمي‌گردد. هر تکنيکي که باعث شود تصويري ايستا حرکت کند انيميشن ناميده مي‌شود. اين تصوير ميتونه از کارتون‌هاي ترسيم‌شده با دست، CGI (تصوير کامپيوتري) يا انيمه و انواع ديگر باشد. اين دسته‌ها البته منحصر به انيميشن نيستند. براي مثال اغلب موشن گرافيک‌ها با CGI توليد مي‌شوند ولي مي‌توانيد از موشن‌گرافيک‌هاي دستي هم استفاده کنيد.

محتوا عامل تفکيک موشن‌گرافيک از ديگر انواع انيميشن است. در موشن گرافيک معمولا از اشياي انتزاعي، متن و ديگر عناصر طراحي گرافيکي استفاده مي‌شود. در حالت کلي متحرک‌ سازي گراف، اينفوگرافيک يا طراحي وب در دسته‌ي انيميشن قرار مي‌گيرد اما به‌صورت تخصصي متحرک‌ سازي اين نوع اشياء هم نوعي موشن گرافيک است. اين مثال را در نظر بگيريد: اگه ويدئو گرافيک متحرک را براي نمايش يک نکته تنظيم کنيد، به آن موشن‌گرافيک مي‌گويند. از سوي ديگر انيميشن بيشتر بر جلوه‌هاي سينمايي و تکنيک‌هاي داستان‌گويي براي ايجاد روايت متمرکز است.

انواع موشن گرافيک

در صورت آشنايي با انواع موشن‌گرافيک مي‌توانيد تصميم‌ بگيريد از کجا شروع کنيد و کدام نوع متناسب با نيازهايتان است. صرف‌نظر از اينکه چه کسب‌وکار يا هدفي داريد موشن‌گرافيک ميتونه جواب گوي نيازهايتان باشد. در ادامه به انواع موشن‌گرافيک اشاره مي‌کنيم:

انواع موشن گرافيک

ويدئوهاي توصيفي

ويدئوهاي توصيفي معمولا کوتاه هستند و به معرفي محصول يا خدمات اختصاص دارند. ويدئوي توصيفي متداول‌ترين نوع موشن‌گرافيک است. معمولا شرکت‌ها براي توصيف شفاف محصولات خود از ويدئوهاي توصيفي استفاده مي‌کنند. اگه به دنبال فروش محصول يا خدماتي هستيد مي‌توانيد از ويدئوي توصيفي استفاده کنيد. به اين ترتيب مي‌توانيد با ارائه‌ي محتوايي جذاب مخاطب بيشتري را جذب کنيد و مخاطب با محصولتان ارتباط بيشتري برقرار مي‌کند.

ويدئوهاي توصيفي به معرفي محصول يا خدمات اختصاص دارند

ويدئوهاي آموزشي

ويدئوهاي آموزشي شباهت زيادي به ويدئوهاي توصيفي دارند با اين تفاوت که محتواي آن‌ها آموزشي است. براي مثال ممکن است بخواهيد مواد اوليه‌ي غذايي برند خود را بفروشيد. مي‌توانيد از ويدئوي آموزشي براي آموزش دستور پخت غذا با مواد اوليه‌ي موردنظر استفاده کنيد.

انيميشن واسط کاربري (UI)

اگه اپليکيشن يا پلتفرم ديجيتالي داريد، مي‌توانيد از موشن‌گرافيک براي جذابيت هرچه بيشتر آن‌ها استفاده کنيد. به اين ترتيب مخاطب بيشتر با پلتفرمتان آشنا مي‌شود و علاوه بر اين مي‌توانيد امکانات پلتفرم خود را بهتر معرفي کنيد. طراحان موشن‌گرافيک روي وايرفريم‌ها يا اسکچ‌هاي اوليه‌ي وب‌سايت کار مي‌کنند. سپس اين طرح‌هاي اوليه را متحرک‌ سازي مي‌کنند. از نمونه‌ متحرک‌ سازي‌ها مي‌توان به متحرک‌ سازي منوها يا اسلايدها اشاره کرد.

انيميشن واسط کاربري

متحرک‌ سازي لوگو (لوگو موشن)

متحرک‌ سازي لوگو ميتونه ماندگاري آن را افزايش بدهد. با متحرک‌ سازي لوگو مي‌توانيد به انيميشني چشمگير دست پيدا کنيد. به ياد داشته باشيد انواع موشن‌گرافيک‌ها شامل تصاويري ايستا هستند که براي ايجاد حرکت دستکاري مي‌شوند. براي مثال اگه لوگوي شما حاوي شکل‌هاي سلولي باشد، مي‌توانيد اين شکل‌هاي را بچرخانيد تا به شکلي واحد برسيد. از طرفي لازم نيست لوگو موشن خيلي پيچيده باشد تنها مي‌توانيد کمي به آن زندگي ببخشيد.

لوگوموشن

متحرک‌ سازي آيکون‌ها

متحرک‌ سازي آيکون هم مانند لوگو است با توجه به ظاهر آيکون مي‌توانيد حرکت کوتاهي را انتخاب کنيد.

موشن گرافيک عنوان

با متحرک‌ سازي عنوان‌ها مي‌توانيد توجه مخاطب را به آن‌ها جلب کنيد و بر اهميت آن‌ها تأکيد کنيد. موشن گرافيک عنوان به‌ويژه زماني مهم است که موشن گرافيک داراي صوت کلامي نباشد.

اينفوگرافيک موشن

با متحرک‌ سازي اينفوگرافيک مي‌توانيد چشم بيننده را به ترتيب قرارگيري عناوين هدايت کنيد. در نتيجه اطلاعات دقيقا به شيوه‌ي مورد نظر شما به مخاطب منتقل  ميشه . اين نوع موشن گرافيک مناسب پلتفرم‌هايي مثل لينکدين است.

موشن‌گرافيک در ارائه

مي‌توانيد مهارت سخنراني خود را با ارائه‌ي يک موشن گرافيک بهبود بدي . اگه محتوايي کاملا يکنواخت را نمايش بدي ممکن است موفقيتتان را زير سؤال ببريد. در نتيجه مي‌توانيد از موشن‌گرافيک براي متحرک‌ سازي عناصري مثل نمودارها و ايجاد محتواي جذاب براي مخاطب استفاده کنيد.

موشن‌گرافيک براي اينفوگرافيک و ارائه

موشن گرافيک تلويزيوني

يکي از نمونه‌هاي متداول موشن‌گرافيک را مي‌توانيد در طول بازي‌هاي فوتبال ببينيد. اين نوع موشن‌گرافيک به جذابيت برنامه‌هاي تلويزيوني کمک مي‌کنند. يک موشن‌گرافيک جذاب ميتونه جذابيت بازي را هم افزايش بدهد.

فيلم کوتاه

با اينکه انيميشن‌هاي کوتاه با تکنيک‌هاي متفاوتي ساخته مي‌شوند، موشن‌گرافيک‌ هم بخشي از اين فرايند است. مزيت استفاده از موشن‌گرافيک در فيلم کوتاه اين است که مخاطب را وارد دنيايي کاملا تخيلي مي‌کند. موشن‌گرافيک فيلم ميتونه نمايشي بصري از عواطف و احساسات و ديگر کميت‌هاي ملموس باشند.

گيف‌ها

از گيف‌ها مي‌توانيد در شبکه‌هاي اجتماعي استفاده کنيد يا آن‌ها را براي دوستان و همکارانتان ارسال کنيد. گيف‌ يکي از فرمت‌هاي متداول و محبوب موشن گرافيک است.

تيتراژ فيلم

ايجاد تيتراژ عنوان براي فيلم‌ها و حتي ويدئوهاي يوتيوب به کمک موشن گرافيک ميسر مي‌شود. ساول بس يکي از محبوب‌ترين طراحان گرافيک در اين زمينه است. او تيتراژ مشهور فيلم «آناتومي قاتل» را ساخت.

تيتراژ فيلم‌ آناتومي قاتل اثر ساول بس

کاربردهاي موشن گرافيک

موشن‌گرافيک امروز در مجموعه‌اي از زمينه‌ها به کار مي‌رود. براي مثال در تلويزيون يا براي برندسازي و افزايش آگاهي افراد. در ادامه با برخي نمونه‌ها و کاربردهاي موشن گرافيک آشنا مي‌شويد:

برندسازي

يکي از اهداف اصلي موشن‌گرافيک انتقال صحيح ارزش‌ها و هدف سازمان است. در بحث برندسازي انتخاب انيميشن مناسب ميتونه مأموريت يک کسب‌وکار را بيان کند. با پياده‌سازي موشن‌گرافيک در استراتژي برند شرکت‌ها مي‌توانند بهتر خود را معرفي کنند و به تمايز در ميان رقباي خود برسند.

برندها از موشن‌گرافيک براي همه چيز از تبليغات گرفته تا انيميشن‌هاي UI و دموي محصولات استفاده مي‌کنند. اسلک يکي از برجسته‌ترين نمونه‌ها است. در موشن زير اشتراک‌گذاري اطلاعات درباره‌ي محصول هدف اصلي است. اين ويدئو نشان مي‌دهد اسلک چيست؟ چطوري کار مي‌کند و چطوري مي‌توان از آن استفاده کرد.

ويدئوهاي افزايش آگاهي

اگه به مجموعه‌ي Trillions of Questions گوگل در يوتيوب نگاهي بيندازيد مي‌توانيد ويدئوهاي گرافيکي متعددي را پيدا کنيد که مفاهيم مهم را به شکلي جذاب براي ارتقاي برند گوگل توصيف کرده‌اند. براي مثال گوگل در ويدئوي ذيل با عنوان روز جهاني بهداشت به افزايش آگاهي مخاطب به شيوه‌اي جذاب کمک مي‌کند.

ويدئوهاي افزايش آگاهي معمولا ترکيبي از موشن‌گرافيک با يک موسيقي پس‌زمينه يا گاهي صوت کلامي براي اشتراک‌گذاري پيامي قدرتمند هستند. در اين ويدئوها همه چيز به داستان وابسته است. گاهي ساده‌ترين طرح‌ها هم مي‌توانند داستان را به شکلي مستقيم هدايت کنند و در عين حال يکپارچگي داستان را حفظ کنند.

معرفي بازي

براي آشنايي با نمونه‌ي موشن‌گرافيک معرفي بازي ويدئوي ذيل را ببينيد. اين بازي برنده‌ي جايزه داراي پيش‌نمايشي به شکل موشن‌گرافيک است که در آن امکانات و جذابيت‌هاي بازي معرفي شده‌اند.

 خلق روايت

اگه به دنبال بازي رقابتي قوي هستيد مي‌توانيد از مهارت‌هاي داستان‌گويي هم استفاده کنيد. فروش محصول يا خدمات تنها به کيفيت آن‌ها وابسته نيست بلکه براي مشتريان ارائه مي‌شود. پس هميشه به ياد داشته باشيد که محصول خود را به انسان‌ها مي‌فروشيد که هميشه داستاني براي گفتن دارند. هرچه افراد بيشتري با داستانتان همذات‌پنداري کنند، جذابيت محصول افزايش خواهد يافت. موشن گرافيک با پياده‌سازي ابزار مناسب به فرايند خلق روايت کمک مي‌کند.

استفاده از موشن گرافيک براي معرفي بازي

مزاياي موشن گرافيک

پياده‌سازي طراحي گرافيک با انيميشن ميتونه آگاهي مخاطب را نسبت به برند افزايش بدهد و حس کنجکاوي او را نسبت به محصولات، اپليکيشن‌ها و خدمات برانگيزد. از مزاياي موشن‌گرافيک‌هاي برجسته مي‌توان به موارد ذيل اشاره کرد:

  • از نظر زمان و هزينه به‌صرفه است. با طراحي انيميشني خوب کمتر نياز به پول، زمان يا تلاش براي ساخت فيلم‌هاي چشمگير پيدا مي‌کنيد.
  • شناخت نسبت به برند را افزايش مي‌دهد. مخاطب به‌راحتي ميتونه تصاوير، ايده‌ها و آمار پيچيده را به زباني ساده و جذاب درک کند.
  • محتواي برند به محتوايي قابل اشتراک‌گذاري در شبکه‌هاي اجتماعي تبديل مي‌شود. افراد معمولا ويدئوهاي اجتماعي را ۱۲۰۰ برابر بيشتر از تصاوير متني و آماري ساده به اشتراک مي‌گذارند. براي مثال ويدئوهاي فيسبوک روزانه نزديک به ۸ ميليارد بازديد دارند.
  • ويدئو باعث مي‌شود افراد نظر خود را بنويسند و درباره‌ي محتوا بحث کنند. ۸۵ درصد از مشتري‌ها تمايل بيشتري به ديدن ويدئوهاي برندسازي‌شده دارند.
  • پلتفرم‌ها يا اپليکيشن‌هاي مبتني بر وب در رتبه‌ي بالاي سرچ گوگل قرار مي‌گيرند. اگه وب‌سايتي شامل موشن باشد شانس آن براي حضور در صفحه‌ي اول گوگل ۵۳ مرتبه افزايش مي‌يابد.
  • موشن‌گرافيک خوب افزايش فروش و بازگشت سرمايه را به دنبال دارد. محتواي متحرک ۳۰۰ درصد ترافيک بيشتري را روانه‌ي سايت مي‌کند.
  • موشن‌گرافيک به برند شما کمک مي‌کند در ميان رقبا قد علم کند. ويدئوها تا سال ۲۰۲۱ نزديک به ۸۲ درصد از ترافيک اينترنت را به خود اختصاص مي‌دهند.

خصوصيات طراح موشن گرافيک

شغل طراحي موشن‌گرافيک شغل نسبتا جديدي است. شغل‌هاي طراحي مبتني بر فناوري روبه رشد هستند. همچنين انواع مختلفي از طراحان وجود دارند: طراحان گرافيک، طراحان وب، طراحان واسط کاربري يا تجربه‌ي کاربري.

موشن‌گرافيک حوزه‌اي رو به رشد است. فيلم‌سازان خلاق و توليدکنندگان ويدئو با گسترش تخيلات و بودجه‌ براي هزينه و طراحي به طراحان حرفه‌اي موشن گرافيک نياز خواهند داشت. بدون اين هنرمندان نوآور و خلاق، فيلم‌ها و وب‌سايت‌ها ظاهري يکنواخت خواهند داشت؛ اما يک موشن گرافيست دقيقا بايد چه ويژگي‌هايي داشته باشد؟

طراحان موشن گرافيک چه مي‌کنند؟

طراحان موشن گرافيک که گاهي طراحان موشن هم ناميده مي‌شوند به توليد آثار هنري براي وب، تلويزيون يا فيلم مي‌پردازند. اين آثار مي‌توانند شامل کليپ‌هاي ويدئويي، تيزر، تبليغات، تيتراژ و بسياري از موارد ديگر باشند. آن‌ها از جلوه‌هاي ويژه، انيميشن و ديگر تکنيک‌هاي سينمايي براي زندگي بخشي به آثار خود استفاده مي‌کنند.

طراحان موشن گرافيک با متحرک‌ سازي عناصر گرافيکي و افزودن جلوه‌هاي ويژه، سطح وب‌سايت‌ها، فيلم‌ها و تيزرهاي تجاري را بالا مي‌برند. با فراگير شدن محتواي ويدئويي آنلاين، طراح موشن گرافيک ميتونه تقريبا در هر زمينه و هر پلتفرم ديجيتالي اکتيو يت کند.

علاوه بر اين فرصت‌هايي خارج از کاربردهاي سنتي موشن‌گرافيک براي طراحان اين حوزه وجود دارد. خوزه اندرس، مدير انجمن خلق‌کنندگان در Enklu Cloud واقعيت افزوده (AR) و واقعيت مجازي (VR) را مرحله‌ي بعدي فناوري طراحي مي‌داند.

طراح موشن گرافيک

طراحان موشن‌گرافيک کجا کار مي‌کنند؟

به نقل از هيئت آمار نيروي کار (BLS)، انيماتورها و طراحاني چندرسانه‌اي معمولا در شرکت‌هاي انيميشن، سيستم‌هاي کامپيوتري و نرم‌افزاري و آژانس‌هاي تبليغاتي کار مي‌کنند. اين صنعت همچنين درصد بالايي از کارکنان خوداشتغال (۵۹ درصد)‌را به خود اختصاص داده و نشان مي‌دهد دورکاري يکي از گزينه‌هاي محتمل در اين حوزه است. نيک آولا از Visuals by Impulse مي‌گويد:

استوديوي ما در زمينه‌ي برندسازي و خدمات طراحي گرافيکي براي پخش‌کنندگاني مثل Twitch، يوتيوب و فيسبوک گيمينگ اکتيو ت مي‌کند.

به گفته‌ي آولا تمام طراحان موشن آن‌ها به‌صورت دورکاري اکتيو يت مي‌کنند. کار به اين شيوه مزايايي دارد مثل تيم هر زمان که بخواهند کار مي‌کنند و حواس‌پرتي‌ها به حداقل مي‌رسند. از طرفي دورکاري معايبي هم دارد. براي مثال از بين رفتن تعامل مستقيم با همکاران يکي از معايب دورکاري است.

طراح موشن گرافيک به چه مهارت‌هايي نياز دارد؟

طراح موشن بايد براي ارائه‌ي کار حرفه‌اي مجموعه‌اي از مهارت‌ها را کسب کند. اين مهارت‌ها عبارت‌اند از:

  • مدلسازي سه‌بعدي: هنر دوبعدي و خطاطي جايگاه خود را دارند؛ اما اغلب موشن‌گرافيک‌هاي امروزي مبتني بر مدلسازي سه‌بعدي هستند و مدلسازي سه‌بعدي بخش عمده‌اي از آينده‌ي گرافيک را تشکيل مي‌دهد. درک نقاط در فضاي سه‌بعدي و خطوط اتصالي بين نقاط و چندوجهي‌ها از جمله مهارت‌هاي لازم در مدلسازي سه‌بعدي هستند.
  • پرسپکتيو انيميشن: طراح سه‌بعدي خوب بايد حرکت و بازه‌هاي زماني را به‌خوبي درک کنند. اشياء متحرک هستند. همچنين داراي منبع نور و دوربين هستند. طراحان بايد حرکت‌هاي پيچيده و نحوه‌ي خلق آن‌ها را از زاويه‌هاي مختلف درک کنند.
  • سازماندهي و نظم: به گفته‌ي آندرس، سازماندهي و نظم يکي از اجزاي حياتي کار فريلنسرها و اعضاي تيم است. او مي‌گويد: «حفظ فايلي مرتب و منابع منظم، روابط، لايه‌ها و … يکي از پيش‌نيازهاي ضروري پروژه‌هاي بزرگ است.نظم و چندوظيفگي از ويژگي‌هاي ضروري طراحان موشن هستند؛ چرا که بايد تعداد زيادي لايه و عنصر را به‌صورت هم‌زمان مديريت کنند.
  • انيميشن رويه‌اي: يکي از بزرگ‌ترين چالش‌هاي ساخت موشن‌گرافيک وابستگي بيش از اندازه‌ي آن به زمان است. انيميشن رويه‌اي يکي از راه‌حل‌هاي کاهش اين وابستگي است. با وجود الگوريتم‌هاي ساده و پيچيده و آماده مي‌توان زمان توليد انيميشن‌هاي کامل را به شکل چشمگيري کاهش داد. به لطف فرآيندهاي خودکار مي‌توان با سرعت بيشتري دست به توليد آثار زد. اين روزها در طراحي موشن گرافيک از کدها و اسکريپت‌ها استفاده مي‌شود که به‌صرفه‌جويي در زمان توليد کمک مي‌کنند. انيميشن رويه‌اي به طراحان اجازه مي‌دهد فيزيک‌هاي از پيش‌ تعريف‌شده را بر اشياي سه‌بعدي اعمال کنند. براي مثال برخورد دو شيء با سرعتي مشخص نتيجه‌اي قابل پيش‌بيني دارد و مي‌توان به مدلسازي آن پرداخت.
  • جلوه‌هاي نورپردازي و ايجاد بافت: مخاطب معمولا مدل را نمي‌بينيد بلکه شکل‌ها و تصاوير را مي‌بيند. نورپردازي و بافت ظاهري طبيعي به شکل‌هاي سه‌بعدي مي‌دهند. سطوح مي‌توانند انعکاسي، درخشان، شفاف، خشن يا مات باشند. همچنين مي‌توانند بافت‌هايي را شبيه‌سازي کنند يا تصاوير متحرک را نمايش بدهند. پتانسيل‌ها نامحدودند.
  • درک چشم‌اندازهاي بزرگ: طراح خوب مي‌داند طرحش چه کاربردهايي دارد. طراحي ويدئو، چندرسانه‌اي، باز و واقعيت مجازي زمينه‌هايي روبه‌رشد و مقصدهايي مناسب براي طراحان موشن‌گرافيک هستند اما هر کدام کاربرد خود را دارند. طراح خوب اين کاربردها و روش برنامه‌ريزي براي آن‌ها را مي‌داند.
  • تطبيق‌پذيري: برنامه‌ها و طرح‌ها معمولا در حين پروژه تغيير مي‌کنند. طراحان موشن ماهر هميشه بايد آماده‌ي تغيير باشند تا بتوانند بازخوردهاي مشتري را برآورده کنند.
  • زمان‌بندي: زمان‌بندي يکي از دشوارترين و مهم‌ترين مهارت‌هاي يک طراح موشن خوب است. طراحي گرافيک دقيق و خوب اگه با عناصر ديگري مثل صدا هماهنگ نباشد خروجي جالبي را به دنبال نخواهد داشت. بهترين انيماتورها و طراحان موشن کار خود را با ريتم و سرعت فرايند تطبيق مي‌دهند.

مهارت هاي مربوط به موشن گرافيک

چشم‌انداز حقوق و دستمزد طراح موشن گرافيک

طراحان موشن معمولا دستمزد خوبي را براي تخصص خود دريافت مي‌کنند. به نقل از BLS، ميانگين دستمزد سالانه‌ي طراحان چندرسانه‌اي و انيماتورها در سال ۲۰۲۰ معادل ۷۷۷۰۰ دلار بوده است. افراد حرفه‌اي بيشترين درآمد را از شرکت‌هاي نرم‌افزاري و سينمايي دريافت مي‌کنند.

نرم‌افزارهاي ساخت موشن گرافيک

در دنياي امروزي نرم‌افزارهاي موشن‌گرافيک در سطحي گسترده در تبليغات، شبکه‌هاي اجتماعي، آموزش علوم و سرگرمي کاربرد دارند. دليل اين گستردگي هم واضح است: موشن گرافيک اجازه مي‌دهد ايده‌ها به‌صورت کوتاه، مختصر، شفاف و مؤثر منتقل شوند. در اين بخش به بررسي بهترين و کاربردي‌ترين نرم‌افزارها براي ساخت موشن‌گرافيک مي‌پردازيم. اين نرم‌افزارها عبارت‌اند از:

  • ادوبي افتر افکتز (Adobe After Effects): بهترين نرم‌افزار ساخت انيميشن و موشن‌گرافيک
  • سينما فوردي (Cinema 4D): انتخاب طراحان و استوديوها
  • ادوبي پريمير پرو (Adobe Premiere Pro): ابزار ويرايش صوت و تصوير حرفه‌اي
  • موکا پرو (Mocha Pro): ابزار رديابي VFX و پردازش نهايي.
  • ادوبي فتوشاپ (Adobe Photoshop): براي طراحي موشن گرافيک
  • ادوبي ايلاستريتور (Adobe Illustrator): نرم‌افزار گرافيک وکتوري براي طراحي موشن‌گرافيک
  •   مايا (Maya): نرم‌افزار طراحي سه‌بعدي موشن‌گرافيک
  •     نيوک (Nuke): براي ساخت جلوه‌هاي ويژه‌ي حرفه‌اي
  • بلندر (Blender): مجموعه‌ي توليد دوبعدي و سه‌بعدي متن باز

بهترين نرم‌افزارهاي موشن گرافيک

ادوبي افتر افکتز (Adobe After Effects)

اين نرم‌افزار موشن گرافيک مبتني بر لايه‌ها و پروژه‌هاي ترکيبي ويرايشگر ويدئو و فتوشاپ است. ادوبي اجازه مي‌دهد کاربرها از مزيت يکپارچه‌سازي اکوسيستم Creative Cloud برخوردار شوند. افترافکتز همچنين با ديگر سيستم‌هاي ويرايش غير خطي مثل Avid Media Composer و Final Cut Pro X هم سازگار است. علاوه بر اين به‌راحتي با برنامه‌هاي سه‌بعدي مثل تري دي مکس، مايا و سينما فوردي سازگار مي‌شود.

از افترافکتز مي‌توان براي توليد جلوه‌هاي ويژه‌ي باکيفيت، ساخت و مديريت پروژه‌هاي گرافيک متحرک، ساخت انيميشن دوبعدي، ساخت لي اوت و کامپوزيت، حذف اشياء، جلوه‌هاي ذرات و مدل، ايجاد تمپليت و ويرايش و تصحيح رنگي پروژه‌ها استفاده کرد.

افترافکتز همچنين از طريق پلاگين‌هاي مختلف قابليت اضافه کردن عناصر سه‌بعدي را فراهم مي‌کند. پس از توسعه‌ي استوري‌برد و اجزاي موشن در فتوشاپ و ايلاستريتور مي‌توانيد در افتر‌افکتز به متحرک‌ سازي آن‌ها بپردازيد. پس از اتمام متحرک‌ سازي پروژه‌ي افترافکتز مي‌توانيد ويدئوي نهايي را در نرم‌افزار ويرايش ويدئو خروجي بگيريد.

نرم‌افزار ادوبي افترافکتز

سينما فوردي (Cinema 4D)

اگه شخصي در افترافکتز مهارت داشته باشد کار با سينمافوردي چندان برايش دشوار نخواهد بود. هنرمندان انيميشن سينمافوردي را به دلايلي مثل سهولت استفاده و انعطاف يکپارچه‌سازي با افترافکتز به ديگر ابزار سه‌بعدي ترجيح مي‌دهند.

سينما فوردي شامل امکانات منحصر‌به‌فرد و سازگاري با موتورهاي رندر مختلف GPU است که به باعث مي‌شود کاربرها به‌سرعت مدل‌هاي سه‌بعدي را روي صفحه‌ي نمايش ببينند. محبوب‌ترين موتور سينما فوردي، اکتان و مکانيزم‌هاي رندرگيري مثل ردشيفت، وي ري و موارد ديگر است. سينما فوردي در زمينه‌هايي مثل مدلسازي، ايجاد بافت، رندر، ساخت انيميشن و جلوه‌هاي شبيه‌سازي به کار مي‌رود. C4D متداول‌ترين نرم‌افزار براي توليد جلوه‌هاي ويژه است. اگه مي‌خواهيد عناصر سه‌بعدي را در يک پروژه يکپارچه کنيد سينما فوردي بهترين انتخاب است.

سينما فوردي

ادوبي پريمير پرو (Adobe Premiere Pro)

پريمير يکي از ابزارهاي مهم براي هردو گروه طراحان موشن و ويرايشگران ويدئويي است. يکي از امکانات برجسته‌ي پريمير ايجاد لينک‌هاي ديناميک با افترافکتز است. به اين صورت کاربرها مي‌توانند تغييرات نهايي را در کمپوزيشن‌ها و تصاوير بدون نياز به رندر اعمال کنند.

ادوبي پريمير پرو برنامه‌اي براي ويرايش ويدئويي مبتني بر تايم‌لاين است. طراحان موشن از آن براي اتصال ويدئو و صوت با يکديگر به کار مي‌برند؛ اما تعداد امکانات و فرمت‌ها باعث مي‌شوند يوزرهاي برنامه‌هايي مثل فينال کات پرو، سوني وگاس (Sony Vegas) و اويد مديا کمپوسر (Avid Media Composer) هم از پريمير براي نهايي‌سازي ويدئوهاي خود استفاده مي‌کنند. پريمير پرو برنامه‌اي براي اعمال تغييرات نهايي در موشن‌گرافيک مثل اضافه کردن موسيقي و افکت‌هاي صوتي و همچنين بهبود همگام‌سازي ويدئويي است.

ادوبي پريمير پرو

موکا پرو (Mocha Pro)

موکا پرو سيستم رديابي حرکتي مبتني بر صفحه خارج از دسته‌هاي پيکسلي است. ابزاري ايده‌آل براي هنرمندان گرافيک متحرک که به اجراي جايگزين صفحه‌ي نمايش علاقه‌مند هستند. کار با اين نرم‌افزار در ابتدا دشوار بود اما امروزه ميتونه تمام حرکت‌ها را رديابي کند.

به اين ترتيب موکا به ابزاري ايده‌آل براي هنرمندان انيميشن علاقه‌مند به جايگزيني صفحه‌ي نمايش، حذف اشياء يا روتوسکوپي تبديل مي‌شود. اين ابزار براي پروژه‌هاي تجاري هم سودمند است. موکا پرو را مي‌توان به شکل پلاگين افترافکتز يا پريمير پرو نصب کرد. اين قابليت‌ها Mocha AE را به يکي از بهترين ابزارهاي موشن‌گرافيک تبديل مي‌کنند.

موکاپرو

ادوبي فتوشاپ (Adobe Photoshop)

با اينکه فتوشاپ معمولا به ويرايش بيت‌مپ‌هاي پيکسلي اختصاص دارد، هنرمندان گرافيکي از آن براي طراحي، ويرايش استوري بورد، ساخت انيميشن‌هاي GIF و بسياري از موارد ديگر استفاده مي‌کنند. ادوبي فتوشاپ ابزاري انعطاف‌پذير و سودمند است و طراحان گرافيکي براي ايجاد بافت و ويرايش تصاوير از آن استفاده مي‌کنند.

تجربه‌ي کار با فتوشاپ به يوزرهاي در خلق عناصر طراحي جديد براي پروژه‌هاي گرافيک متحرک کمک مي‌کند. براي طراح گرافيک متحرک، دانش کاربردي فتوشاپ يکي از پيش‌نيازهاي کليدي است: تغيير اندازه‌ي تصاويري که بسيار بزرگ هستند، برش تصاوير، ايجاد طرح‌هاي جديد با استفاده از فيلتر‌هاي متعدد و مجموعه ابزار‌هاي پيچيده.

يکي ديگر از امکانات فتوشاپ ساخت استوري برد است. برخي افراد ترجيح مي‌دهند به‌صورت دستي با خودکار و کاغذ استوري‌برد را طراحي کنند؛ اما فتوشاپ نرم‌افزاري برجسته براي طرح‌ها و ترکيب‌بندي‌هاي سريع است. مهم‌ترين مزيت فتوشاپ يکپارچه‌سازي با ادوبي کريتيو کلاد است. کاربرها مي‌توانند بدون زحمت زيادي فايل‌هاي فتوشاپ را به‌صورت مستقيم وارد افترافکتز کنند.

ادوبي فتوشاپ

ادوبي ايلاستريتور (Adobe Illustrator)

ايلاستريتور ابزار ترسيم و طراحي است که تا اندازه‌اي به فتوشاپ شباهت دارد. با اين تفاوت که ايلاستريتور برنامه‌اي مخصوص ويرايش تصاوير وکتور است. هنرمند گرافيک متحرک از اين نرم‌افزار انيميشني براي ترسيم مواردي مثل کاراکترها، اشياء، محيط، لوگو و بسياري از موارد ديگر استفاده مي‌کند. علاوه بر اين، تصوير وکتور بخش عمده‌اي از چارچوب گرافيکي متحرک است که براي طراحي لوگو، اشيا و پس‌زمينه‌هاي وکتوري به کار مي‌رود. کاربرها مي‌توانند به‌راحتي فايل‌هاي ايلاستريتور با پسوند.AI را براي متحرک‌ سازي وارد افترافکتز کنند. در صورت اعمال تغييرات در فايل ايلاستريتور اين تغييرات در افترافکتز هم اعمال مي‌شوند.

ادوبي ايلاستريتور

مايا (Maya)

مايا يکي از نرم‌افزارهاي شناخته‌شده در زمينه‌ي ساخت انيميشن، مدلسازي و رندر سه‌بعدي است. مي‌توانيد تنها از سينما فوردي استفاده کنيد اما مايا ابزار مناسبي براي مدلسازي و انيميشن در استوديوهاي هاليوودي است. مايا امکان نوشتن اسکريپت را به کاربرها مي‌دهد. همچنين برنامه‌اي کامل براي توسعه‌ي منابع سه‌بعدي براي فيلم‌ها، تلويزيون و بازي‌هاي ويدئويي است؛ اما مي‌توان از آن براي گرافيک متحرک هم استفاده کرد. در سال‌ها گذشته اين نرم‌افزار به يکي از نرم‌افزارهاي غالب در زمينه‌ي گرافيک سه‌بعدي تبديل شده است و حالا سينمافوردي رقيب جدي آن است. توانايي پردازش رندرهاي سه‌بعدي و انيميشن‌هاي باکيفيت مايا را به نرم‌افزاري مناسب براي توليد موشن‌گرافيک تبديل مي‌کند. با اين حال واسط کاربري مايا کمي براي افرادي که تا حالا در زمينه‌ي سه‌بعدي کار نکرده‌اند پيچيده است.

نرم افزار مايا

نيوک (Nuke)

از نيوک و افترافکتز مي‌توان به‌راحتي در پروژه‌هاي مشابه کامپوزيت استفاده کرد؛ اما هدف اصلي نيوک برآورده ساختن نيازهاي کاربرهاي خبره است. نيوک نرم‌افزار ساخت کامپوزيت ديجيتال مبتني بر گره‌ است که در سطوح بالاي طراحي موشن براي ترکيب عناصر سه‌بعدي و ويدئو به کار مي‌رود. سيستم نيوک براي پروژه‌هاي مشارکتي بزرگ بسيار نتيجه‌بخش و مؤثر است.

نيوک در سراسر جهان براي مرحله‌ي پس از توليد فيلم‌هاي بزرگ و محصولات تلويزيوني به کار مي‌رود. نيوک از امکانات متعددي مثل زمان‌بندي پيچيده، ترکيب تصاوير، چارچوب استريوسکوپي، روتوسکوپي و بسياري از امکانات ديگر برخوردار است. نيوک امکان استفاده از سيستم گره‌اي را مي‌دهد. به همين دليل اغلب استوديوها يا هنرمندان حرفه‌اي از اين نرم‌افزار استفاده مي‌کنند. برخي پلاگين‌هاي نيوک براي افترافکتز هم قابل استفاده هستند.

نرم افزار نيوک

بلندر (Blender)

بلندر يکي از بهترين نرم‌افزارهاي رايگان براي ساخت VFX يا جلوه‌هاي ويژه است. اين نرم‌افزار داراي پکيج مدلسازي سه‌بعدي متن باز براي ساخت تصاوير سه‌بعدي است. بسياري از هنرمندان صنعت بازي‌سازي از بلندر استفاده مي‌کند. اين نرم‌افزار از مدلسازي تمام سه‌بعدي، انيميشن، شبيه‌سازي، رندر، کامپوزيت، رديابي حرکتي، ويرايش ويدئو و حتي انيميشن دوبعدي پشتيباني مي‌کند.

يادگيري بلندر هم مانند مايا کمي دشوار است اما امکانات برجسته‌اي مثل رندر CPU/GPU/VR، شيدرهاي PBR، پشتيباني از نورپردازي HDR، نقاشي سه‌بعدي با قلم‌موهاي بافت‌دار، ماسکينگ و بسياري از موارد ديگر را فراهم مي‌کند. صرف نظر از اينکه به دنبال مدلسازي دنياهاي جديد، ساخت کاراکتر يا جلوه‌هاي جذاب باشيد، بلندر نرم‌افزار بي‌نقصي براي ساخت موشن‌گرافيک است.

نرم افزار بلندر

ساخت موشن گرافيک

گاهي هنگام مرور پست‌هاي اينست اگه امي با انيميشن‌هاي تبليغاتي جذابي روبه‌رو مي‌شويد و مشتاق مي‌شويد که مشابه آن‌ها را بسازيد. اگه به دنبال تبديل ايده‌هاي طراحي موشن به موشن گرافيک هستيد بايد مراحل مشخصي را دنبال کنيد و علاوه بر مهارت‌هاي طراحي و تصويرسازي با مراحل ساخت موشن‌گرافيک هم آشنا باشيد. در ادامه مراحل ساخت يک موشن گرافيک جذاب را شرح مي‌دهيم.

پيش توليد موشن‌گرافيک

کارکنان تأسيسات، برق‌کارها، لوله‌کش‌ها و نجارها معمولا از يک نقشه‌ براي انجام کارهاي خود پيروي مي‌کنند. آن‌ها اين نقشه را به مشتري ارائه مي‌دهند و در صورت تأييد آن را عملي مي‌کنند. ساخت موشن گرافيک هم روند مشابهي دارد. نقشه‌ي راه موشن گرافيک در مرحله‌ي پيش‌توليد تهيه مي‌شود. اگه نقشه به‌درستي طراحي شود، در کل فرايند به کمک شما خواهد آمد و بازدهي و شانس موفقيت را افزايش مي‌دهد. گاهي در حين پروژه لازم است يک قدم به عقب برويد يا گامي را ناديده بگيريد اما نگران نباشيد تمام مراحل قابل مبادله و تعويض هستند.

ايده ميتونه به‌صورت ناگهاني به ذهن شما برسد يا براي رسيدن به آن نياز به کمي تلاش داشته باشيد. کليد رسيدن به ايده الهام‌ گرفتن است. بسياري از موشن‌گرافيست‌هاي برتر از ترفند ساده‌اي براي شروع کارها استفاده مي‌کنند: فقط کاري انجام بدي . حتما نبايد بي‌نقص باشد.

براي مثال يک لوگو را انتخاب کنيد و آن را متحرک‌ سازي کنيد. هر لوگويي ميتونه باشد. لوگوموشن را به شکل فن‌آرت در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر کنيد و نام برند را تگ کنيد. سپس سراغ لوگوي ديگري برويد. وقتي ايده‌اي داريد در درجه‌ي اول بايد شالوده‌ي آن را بنا کنيد و سپس به سراغ جزئيات برويد هيچ کس قبل از ساخت خانه به سراغ خريد کاغذ ديواري نمي‌رود. کار را با سناريويي ساده شروع کنيد. براي مثال:

يک مکعب از بالاي ساختمان پرتاب مي‌شود و به‌شدت با زمين برخورد مي‌کند.

حالا که طرح داريد مي‌توانيد به جزئيات آن اضافه کنيد. براي مثال چه ويژگي‌هايي را مي‌توانيد به سوژه‌ي اصلي نسبت بدي ؟ انيميشن شما چه احساساتي را برمي‌انگيزند؟ کمدي است يا تراژدي؟

آيا چيزي مانع از سقوط مکعب مي‌شود؟ آيا آجر سنگين است؟ با هر کدام از جزئيات جديد مي‌توانيد به انيميشن خود عمق ببخشيد. در پايان فرايند طوفان ذهني، طرح شما ميتونه چيزي شبيه اين شود:

کره‌هاي شيطاني تلاش مي‌کنند از فرار مکعبي شجاع جلوگيري کنند. مکعب بر کره‌ها پيروز شده از لبه‌ي ساختمان مي‌پرد و به‌شدت به پياده‌رو برخورد مي‌کند.

پيش توليد موشن گرافيک

ساخت استوري برد

مرحله‌ي بعدي روش طراحي، احساس و ظاهر موشن است. براي سازماندهي افکار خود يک مودبرد را از هر چيزي که منطبق با ايده‌تان است ايجاد کنيد. هنوز از ديدگاه خود مطمئن نيستيد؟ نمي‌دانيد کجا را جستجو کنيد؟ باز هم مشکلي نيست.

صرف نظر از مسيري که انتخاب مي‌کنيد بايد منابع خود را با دقت سازماندهي کنيد. در مرحله‌ي بعدي بايد طرح‌هاي اوليه و استوري بورد داستان را تهيه کنيد. براي ساخت استوري برد از صحنه‌ي اول شروع کنيد. سپس صحنه‌ي آخر را بکشيد؛ و در نهايت صحنه‌هاي بينابين را پر کنيد.

پس از ترسيم استوري برد نوبت به ساخت سبک مي‌رسد. مي‌خواهيد کاراکترها، اشکال، اشياء، صحنه و ديگر جزئيات چه ظاهري داشته باشند؟ از مودبرد به‌عنوان راهنماي بصري استفاده کنيد و هر کدام از نماهاي بندانگشتي استوري برد را به فريم‌هاي سبک‌دار تبديل کنيد.

اگه از طرح خود رضايت نداريد مي‌توانيد با هنرمندان ديگر همکاري کنيد. در شبکه‌ي کاري شخص، گروه انيميشن آنلاين يا مربيان خود را پيدا کنيد. آن‌ها مي‌توانند طراحي شما را بهبود بدهند. پس از طراحي روايت دوبعدي نوبت به متحرک‌ سازي مي‌رسد. در متحرک‌ سازي اين مراحل را انجام مي‌دهيد:

  • تنظيم آرت بوردها در تايم لاين
  • هماهنگ‌سازي آرتبوردها با موسيقي و صوت
  • ساخت انيميشن ساده براي سوژه‌ي اصلي يا عناصر کليدي

با توجه به طرحي که براي ساخت موشن گرافيک داريد، حرکات دوربين و صحنه را تغيير بدي . همچنين هر صحنه را در لايه‌اي جدا طراحي کنيد. قبل از رسيدن به فاز توليد بگذاريد مخاطب داستانتان را ارزيابي کند و به دنبال بازخورد باشيد.

ساخت استوري برد

تکميل پروژه‌ي طراحي موشن

درست مانند يک نجار، بايد مطمئن شويد قبل از شروع کار تمام منابع لازم را جمع‌آوري کرده‌ايد. پوشه‌هايتان را مي‌توانيد به اين صورت مرتب کنيد.

سپس فايل‌ها را در دسته‌هاي ذيل جمع‌آوري کنيد:

  • موسيقي
  • صوت کلامي
  • فونت‌ها
  • بافت‌ها
  • تصاوير
  • فيلم
  • متن
  • تصاوير مرجع
  • جلوه‌هاي ويژه (VFX)

در فرايند پيش‌توليد نقاط کليدي و زمان‌بندي‌هاي کلي انيميشن را ايجاد کرديد. حالا از اين الگو به‌عنوان راهنمايي براي انيميشن نهايي استفاده کنيد. کار را با متحرک‌ سازي عناصر کليدي شروع کنيد به‌طوري‌که بتوانيد تعامل سوژه و صحنه را ببينيد. سپس عناصر تکميلي را اضافه کنيد. پس از متحرک‌ سازي صحنه‌ها براي مثال ممکن است متوجه شويد بخشي بسيار طولاني است يا حرکت مشخصي سريع‌ است. به‌راحتي مي‌توانيد زمان‌بندي‌هاي خود را تغيير بدي .

در فاز انيميشن نهايي زمان‌بندي شما بايد بي‌نقص باشد و تمام اشکالات را برطرف کنيد. مطمئن شويد حرکات به‌درستي تنظيم شده‌اند و گذارها يکپارچه هستند. در آخر انيميشن خود را با تکنيک‌هايي مثل کامپوزيت، تصحيح رنگ و طراحي صوت اصلاح کنيد.

خلق روايت با موشن گرافيک

پس از اتمام انيميشن باز هم به دنبال بازخورد باشيد. به اين صورت انيميشن‌هاي شما بهبود مي‌يابند و مي‌توانيد اشکالات کار را برطرف کنيد. پس از دريافت بازخوردها و انتقادات تغييرات لازم را براي توليد انيميشن نهايي اعمال کنيد.

پس از تکميل و خروجي گرفتن حالا بايد انيميشن را تحميل بدي . اگه روي پروژه‌ي مشتري کار مي‌کنيد مرحله‌ي نهايي ساده است: فقط آن را ارسال کنيد؛ اما اگه پروژه شخصي است بستگي به خودتان دارد. همچنين مي‌توانيد پروژه‌ي خود را به يک پرتفوليوي آنلاين يا وب‌سايت حرفه‌اي اضافه کنيد. با ثبت تصاوير يا اسکرين‌شات از فرايند پروژه مي‌توانيد مراحل کار را در شبکه‌هاي اجتماعي به اشتراک بگذاريد.

 

 سخن پاياني

توليد محتواي بصري متحرک يا موشن‌گرافيک يکي از بهترين روش‌هاي تبليغات يا انتقال پيام در دنياي حالا ي است. روش‌ها و نرم‌افزارهاي متعددي براي ساخت موشن‌گرافيک وجود دارد از نرم‌افزارهاي دو‌بعدي و متحرک‌ سازي‌هاي ساده تا نرم‌افزارهاي سه‌بعدي پيچيده همراه با کدنويسي پيشرفته. در هر صورت موشن‌گرافيک راهي براي انتقال انعطاف‌پذير محتوا است که ميتونه ارزش تبليغاتي يا محتوايي را چند برابر کند.

 

اطلاعات فایل
  • پسورد: www.irandatanovin.ir
راهنمای دانلود

براي دانلود، وارد باکس دانلود شده و بر روي نسخه مورد نظر خود کليک کنيد و منتظر بمانيد تا پنجره مربوطه ظاهر شود سپس محل ذخيره شدن فايل را انتخاب کنيد و منتظر بمانيد تا دانلود تمام شود.

اگر نرم افزار مديريت دانلود نداريد، پيشنهاد مي شود براي دانلود فايل ها حتماً از يک نرم افزار مديريت دانلود و مخصوصاً internet download manager استفاده کنيد.

فايل هاي قرار داده شده براي دانلود به منظور کاهش حجم و دريافت سريعتر فشرده شده اند و ما براي آسايش و راحتي شما از بسته نصبي استفاده کرده ايم

فايل هاي کرک به دليل ماهيت عملکرد در هنگام استفاده ممکن است توسط آنتي ويروس ها به عنوان فايل خطرناک شناسايي شوند در اين گونه مواقع به صورت موقت آنتي ويروس خود را غير فعال کنيد.

اگر نرم افزار نياز به فعال سازي و کرک شدن داشته باشد توضيحات کامل آن در پوشه مربوطه به همراه فعال ساز وجود دارد

امتیاز دهید

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاه ها

ديدگاه خود را با ساير بازديدکنندگان اين مطلب به اشتراک بگذاريد. در ارسال ديدگاه به قوانين زير توجه کنيد.

  • ديدگاه خود را به زبان فارسي بنويسيد.
  • ديدگاه هاي فينگليش تائيد نميشوند.
  • ديدگاه هايي که جنبه تبليغاتي داشته باشند تائيد نخواهند شد.
  • ديدگاه هاي داراي الفاظ رکيک يا توهين تائيد نخواهند شد.
کانال تلگرام ايران ديتا نوينصفحه اينستاگرام ايران ديتا نوين